Begreber
Før vi dykker ned i de forskellige muligheder for at konstruere agenter i Microsoft 365, så er der lige et par begreber, vi skal have på plads.
Sprogmodeller (Large Language Models/LLM)
Dette er den virkelighedsforståelse som en agent er fortrænet på. F.eks. har OpenAI bygget en række LLM'er, som er fortrænede på et stort antal data fra internettet og andre kilder, hvilket danner den grundlæggende "intelligens" i Microsoft 365 Copilot, og demed også i agenter bygget i denne platform. Betragt dette som agentens erfaring eller langtidshukommelse.
Viden (Knowledge)
Når en agent opsættes, så skal man tage stilling til det informationsgrundlag, som agenter baserer sin forståelse på. Dette kaldes agentens viden (knowledge) og er afgørende for, at man får svar baseret på de rigtige informationskilder. Dette kan betragtes som agentens korttidshukommelse og sandhedsforståelse, og anvendes dermed til at give de bedste svar til brugeren af agenten med relevante kildehenvisninger.