Nykøbing EL-Service ApS har gjort hverdagen nemmere ved at optimere en simpel, men kritisk arbejdsgang med hjælp fra SharePoint, PowerApps og Microsoft Flow.
Tænker du ofte “Det her må man da kunne gøre smartere!”? Så er du ikke alene. Vi oplever stadig mange virksomheder, som har op til flere små og store driftskritiske arbejdsgange, der stadig kører i papirform eller igennem et hav af e-mails på kryds og tværs. Arbejdsgange som indeholder vigtig information, som hverken har backup, historik eller struktur. Simple arbejdsgange, som hurtigt bliver tunge, uoverskuelige og ikke mindst irriterende at arbejde med. Arbejdsgange som måske burde være digitaliseret og måske endda ligge i en app?
Hvorfor er disse arbejdsgange så ikke digitaliseret? Før i tiden kunne digitalisering af arbejdsprocesser være en stor investering, både i tid og penge, men det behøver det ikke være længere. Med Microsoft PowerApps og Microsoft Flow i samarbejde med SharePoint er det nu blevet langt lettere for konsulenter, som os, at hjælpe virksomheder med netop skræddersyet procesoptimering og app udvikling, uden det behøver at lave store huller i budgettet. Hvad der før kunne tage flere hundrede timer og koste mange hundrede-tusinde kroner i specialudvikling, kan nu laves til en brøkdel af tiden og dermed prisen.
Kan det virkelig passe? Ja! Nykøbing El-Service ApS, der leverer alt indenfor el til både private, industri og offentlige virksomheder, fik digitaliseret og automatiseret deres proces vedrørende ad-hoc tilbud i en mobil-app til en langt billigere pris end hvad der før har været muligt.
App’en har været med til at give Nykøbing El-Service prisen som den mest IT-modne håndværksvirksomhed i 2018, hvor du i billedet til højre ser indehaver Claus Martinussen få overrakt prisen.
Før app’en blev der skrevet notater i papirform og taget billeder med mobil, som blev håndbåret tilbage til projektlederen på kontoret. Projektlederen registrerede derefter tilbuddet manuelt og skrev efterfølgende en e-mail til kunden. En proces der tog lang tid og indeholdte stor risiko for tabt information og menneskelige fejl.
I dag åbner montøren blot sin Power App på mobilen og opretter et nyt tilbud direkte ude hos kunden. Her kan montøren bl.a. vælge de produkter kunden skal bruge, den tid det vil tage at implementere og angive en kort beskrivelse. Når der trykkes på opret tilbud, så gemmes tilbuddet automatisk i SharePoint og projektlederen får besked herom i en autogenereret e-mail, som kan sendes direkte videre til kunden.
Se dét er smart!
Kan det mere? Mon ikke! Har du f.eks. en Office 365 Business Premium, som blot koster 78,70 DKK pr. bruger om måneden, så får du adgang til Office-pakken (Word, Excel osv.), SharePoint, Microsoft Flow, PowerApps og meget mere og du har dermed alle de nødvendige værktøjer, der skal til for at optimere og digitalisere dine forretningsprocesser.