Få succes med at flytte virksomhedens filarbejde i skyen
Vi ved det godt... der gemmer sig masser af skjulte omkostninger i virksomheden, når medarbejdere har svært ved at finde den rette information, skal bruge unødig tid på at analysere data og informationer samt manuelt opdatere, sikre og vedligeholde informationer. Faktisk har internationale analyser påvist, at produktiviteten kan stige med op til 30% ved en effektiv adgang til relevante informationer, idet medarbejderen slipper for at løse samme opgave flere gange og samtidig bliver en bedre beslutningstager ud fra et oplyst grundlag.
Tager du SharePoint i brug på den rigtige måde, så kan du derfor hente en del af denne gevinst - alene ved at udnytte de indbyggende standard funktioner som I allerede betaler for i jeres Microsoft 365 abonnement.
Udfordringen er dog typisk, at det er vanskeligt at komme i gang, da informationerne på netværksdrevene har opbygget sig over årtier med tilhørende manglende struktur. Derfor er det væsentligt at starte rigtigt ud og evt. søge ekstern støtte, så I får grebet opgaven rigtigt an.
Før du dykker ned i migreringen, er det afgørende at etablere en klar vision og strategi. Dette kræver ikke en udtømmende opgørelse, men snarere en forståelse på højt niveau af din organisations mål.
Selvom det nok er svært at få en fuld opgørelse af jeres indhold, kan en målrettet tilgang give værdifuld indsigt:
I stedet for at migrere alt på én gang, anbefaler vi en trinvis tilgang:
Opbyg en informationsarkitektur som understøtter den virksomhed i er og ønsker at være. En arkitektur som gør det nemt for brugere at finde information, lagre nye informationer og samarbejde.
En vellykket migrering handler ikke kun om at flytte filer - det handler i ligeså høj grad om at ændre den måde, folk arbejder på:
Opbygning af en stærk informationsarkitektur i SharePoint og Microsoft 365 er ikke en engangsoperation. Det kræver et løbende vedligehold, hvor man med fordel kan anvende rapportering i platformen til at skabe overblik samt 3. parts værktøjer til den løbende styring.
Hos Evobis har vi hjulpet en række virksomheder med transformationen.
Som nævnt ovenfor, så er det vigtigt at bygge en fremtidssikret informationsarkitektur der understøtter brugerens måde at arbejde og samarbejde på i jeres organisation.
Men det er også vigtigt, at løsningen fremadrettet kører optimalt. Ved at tegne en Microsoft 365 serviceaftale med Evobis, får du adgang til en suite af værktøjer, der hjælper dig med at løse de udfordringer som du vil stå overfor ifm. at flytte jeres filhåndtering ud i skyen, alt imens du booster brugeradoption og produktiviteten.
Vi står klar til at besvare dine spørgsmål og hjælpe dig godt videre. Uanset om du har brug for rådgivning om vores produkter eller hjælp med en bestilling, er vi her for dig – kontakt os gerne, vi glæder os til at hjælpe!