fbpx

Whistleblowerløsning

Nemt, hurtigt og prisvenligt.

Vi leverer en komplet løsning til jeres SharePoint Online, du lever op til lovens krav og sparer tid og penge.

Whistleblowerløsning

Nemt, hurtigt og prisvenligt.

Vi leverer en komplet løsning til jeres SharePoint Online, du lever op til lovens krav og sparer tid og penge.

Har din virksomhed mellem 50-250 ansatte, skal I inden udgangen af 2023 have en intern whistleblowerordning på plads.
Anvender I allerede Microsoft 365 og SharePoint Online, har vi en løsning klar til jer. Det tager kun få timer at få den implementeret i jeres SharePoint-miljø. Der er ingen ekstraomkostninger til licenser eller løbende abonnementer.  
MODULPRIS

12.000 kr.

Ekskl. moms
 
  • Fast pris inkl. opsætning
  • 100% standard Microsoft 365
  • Mulighed for tilpasninger
MODULPRIS

12.000,00

Ekskl. moms
 
  • Fast pris inkl. opsætning
  • Udviklet på 100% standard Microsoft 365
  • Yderligere tilpasninger er mulig

En whistleblowerløsning fra Evobis:

  • overholder alle lovkrav
  • overvåger automatisk indberetninger
  • sikrer fortrolighed af indberetter
  • er nem at bruge for alle parter
  • minimerer administrative omkostninger og sparer tid

Afspil video

Hvad betyder EU-direktivet?

EU-direktivet, om beskyttelse af personer der indberetter overtrædelser af EU-retten, betyder, at alle virksomheder med 50 eller flere ansatte har pligt til at etablere en intern whistleblowerordning.
Når din virksomhed skal implementere en løsning, er det vigtigt, at den lever op til lovens minimumskrav. Det gør den løsning Evobis har udviklet.

Hvordan fungerer whistleblowerløsningen?

Løsningen installeres i jeres SharePoint Online-miljø og kan tilgås fra flere enheder – pc, mobil, tablet. Uanset hvilken enhed der anvendes, vil det ikke være muligt at opspore, hvem der laver indberetningen.

Så nemt er det:

1. Indberetningen foregår via en simpel formular. Her angiver indberetter, hvad mistanken går ud på, hvem der er involveret, hvor, hvornår og andre detaljer, der er vigtige for sagen.
2. Inden afsendelse kan indberetter vælge, om man vil være anonym. Ved anonymitet bliver der ikke registreret oplysninger i systemet om vedkommende.
3. Formularens indhold registreres automatisk i en liste på et fortroligt site i jeres SharePoint-løsning. Kun jeres udvalgte sagsbehandlere har adgang til området. Det er muligt at få en notifikation, når der ankommer en ny henvendelse.
4. Det er nemt at skifte status på indberetningerne efterhånden, som de behandles. De opbevares i den tid som lovgivningen anbefaler og slettes herefter automatisk.
Virksomhedens informationspligt opfyldes via en side i SharePoint, hvor man kan læse om procedure for indberetninger
 

Risikovurdering og behandling af personfølsomme oplysninger

Da man kan have med personfølsomme oplysninger at gøre, er der behov for at I udarbejder en risikovurdering i forbindelse med implementeringen af løsningen.
Man kan minimere risici ved at aktivere Audit Log i Microsoft 365 admin, så sporer løsningen automatisk en lang række aktiviteter.
Da indberetninger sker via Microsoft Forms, kan man ikke spore brugeren eller IP-adressen. Det er også med til at øge sikkerheden sikrer anonymiteten. Dette er en standardfunktionalitet i Microsoft. Vi tager forbehold for, at Microsoft på et senere tidspunkt ændrer denne sporingsmekanisme.
Der etableres en automatisk opfølgningsfunktionalitet i løsningen i forhold til sikkerhed og adgangstildeling, som knyttes til den placering  i SharePoint, hvor indberetningerne opbevares. Det betyder, at hvis der tildeles adgang utilsigtet, vil den ansvarlige blive orienteret herom. Frekvensen for denne opfølgning kan justeres, så det matcher netop jeres behov. 

Disclaimer

Evobis leverer en komplet løsning, som kan leve op til lovens minimumskrav. Vi tager ikke ansvaret for, om en virksomhed, der vælger at implementere løsninger, overholder glædende regler.