Forbind dine medarbejdere til din organisation, uanset hvor de befinder sig

Viva Connections

Viva Connections bringer dit SharePoint intranet ind i Microsoft Teams

Viva Connections er en medfølgende funktion i Microsoft 365, der bringer dit SharePoint intranet ind i Microsoft Teams og tilbyder mobilvenlige dashboards for direkte adgang til relevante ressourcer. På denne måde får medarbejdere adgang til organisations viden og informationer direkte i Microsoft Teams - også fra mobilen.

Hvad er Viva Connections?

Viva Connections er et værktøj, der evner at forbinde alle fra frontarbejdere til informationsmedarbejdere 
– et helt nyt vindue til jeres informationer. Kort sagt gør Viva Connection virksomhedens nyhedsfeeds, dokumenter og andet indhold fra jeres SharePoint intranet og andre kilder nemt tilgængelig i Microsoft Teams.

Mange bruger Microsoft Teams som deres primære sted at kommunikere og samarbejde med kolleger. For dem er Viva Connections en perfekt måde at få adgang til det indhold, de har brug for at se. Et samlet vindue til virksomhedens informationer. 

Viva Connection kan nemt forbinde alle, fra frontarbejdere til informationsmedarbejdere, og forene dem omkring organisationens vision, mission og strategiske prioriteter. Organisationer kan udrulle Viva Connections med minimal indsats ved at bygge videre på eksisterende funktionalitet i Microsoft 365, såsom SharePoint

Viva Connections som booster brugeroplevelsen

Viva Connections integrerer indhold fra Microsoft 365-tjenester – herunder  SharePoint, Teams, Viva Engage, Microsoft Stream og andre – til et konsolideret og tilpasningsmuligt "enkelt vindue" for alle medarbejdere. Det giver medarbejderne adgang til relevante værktøjer:

3 nøglefunktioner:

  • Et tilpasset feed, der giver medarbejderne mulighed for at udforske nyheder og bidrage til samtalen fra hvor som helst.
  • Et personligt Dashboard, der fungerer som et virksomhedshjem for medarbejdere og er designet til at være en central destination for alle, hvor de kan finde ressourcer og udføre opgaver.
  • Et personligt ressource område, der giver dem mulighed for at nå websteder, fællesskaber, videoafspilningslister og andet indhold, der er vigtigt for dem.

Erstatter Viva Connections SharePoint intranet?

Nej – overhovedet ikke. Faktisk tværtimod. Hvis Viva Connections skal fungere godt, skal du stadig bruge et godt intranet i SharePoint med passende websteder og god informationsstyring. På samme måde skal du stadig kende dine brugere, og hvem dine målgrupper er. Denne form for indholdsstyring sker ikke af sig selv. Derfor er et veldrevet underliggende SharePoint intranet hele nøglen til succes med Viva Connections.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål

Har du brug for hjælp til installation og/eller mere uddybende informationer om hvad Viva Connections er og kan gøre for jer, så er vi klar til at hjælpe.

Claus  Bech Espensen

Claus Bech Espensen

Business Development Manager


ce@evobis.dk +45 22 49 12 62 LinkedIn